Training

Voor wie?

Deze trainingen zijn gericht op kinderen tussen de 6 en 12 jaar.

Is uw kind jonger als 6 jaar of ouder als 12 jaar, maar het lijkt u (en uw kind) toch leuk om een keer mee te trainen? Stuur dan gerust een berichtje via het contactformulier en dan kijken we wat er mogelijk is!

Door de vele belangstelling heb ik ook besloten direct met volwassenentraining te beginnen, iedereen vanaf 15 jaar mag hier bij aansluiten.

Survival Nieuwolda Groningen Oldambt bootcamp Move-on outdoor

Wanneer?

De jeugdtrainingen worden standaard aangeboden op zaterdagmiddag van 16:00 tot 17:00 uur. De volwassenentraining wordt standaard aangeboden op maandagavond van 19:30 tot 20:30 uur. Sporadisch kan het zijn dat door studie, werk en eigen sport de zaterdagmiddag niet uitkomt. In dit geval zal de jeugdtraining worden verplaatst naar zondagochtend van 10:00 tot 11:00 uur en de volwassenentraining naar een andere dag waarover ik dan een mail zal sturen en het op de Facebookpagina zal zetten. Voor de actuele trainingstijden kunt u in de agenda kijken.

Waar?

We verzamelen standaard bij het gebouw van VV-Nieuwolda (Noorderlaan 16, 9944 BT Nieuwolda), hier kun je ook je spullen en dergelijke neerleggen.

Lijkt het je wat?
Meld je dan nu aan via het contactformulier!

Methodiek

Survival Nieuwolda Groningen Oldambt bootcamp Move-on outdoor snelheid
Survival Nieuwolda Groningen Oldambt bootcamp Move-on outdoor kracht
Survival Nieuwolda Groningen Oldambt bootcamp Move-on outdoor coordinatie

Looptraining

Kracht

Coördinatie

Move-on outdoor

Een korte beschrijving van onze trainingsmethodiek

Bij Move-on outdoor geloven we in het fit worden op een natuurlijke manier. Dit betekent dus dat we nooit krachttraining gaan doen met gewichten of specifiek gaan trainen op één spiergroep.
Om zo gebalanceerd mogelijk te sporten en zo gezond mogelijk op te groeien zullen we bovengenoemde basiselementen in elke training verwerken. Dit omdat je in het dagelijks leven weinig hebt aan bijvoorbeeld alleen heel hard kunnen rennen of alleen heel sterk zijn.
Om een impressie te geven waarom wij bepaalde dingen doen, staan hieronder de elementen kort beschreven

Looptraining zullen we vooral duurgericht trainen afgewisseld met één keer in de paar week een sprinttraining. Helemaal kapot gaan tijdens alle trainingen is natuurlijk hartstikke leuk (behalve de volgende dag), maar om dat altijd te doen is (i) niet goed voor je lichaam en (ii) je gaat er fysiek juist op achteruit i.p.v dat je beter wordt.

“Echte” krachttraining met gewichten is niet goed voor een lichaam dat nog in de ontwikkeling is, maar je kunt al wel andere oefeningen (zoals planken) doen. Echte spiermassa zul je hier niet direct mee opbouwen maar je word er toch zowel fysiek als mentaal sterker van doordat je leert met het ongemak van een houding lang vast houden om te gaan.

Coördinatie is verwerkt in een groot deel van onze training. Hierbij gaat het er om dat wanneer je een beweging bedenkt in je hoofd, je die beweging ook daadwerkelijk uit kan voeren. Klinkt simpel maar probeer bijvoorbeeld maar eens je armen tegengestelde rondes te laten draaien (1 arm voorwaarts, de ander achterwaarts).

Plezier
Plezier is naar mijn idee het belangrijkste element om kinderen te laten groeien in een sport. Zonder plezier vinden ze alles maar saai en doen ze niet goed mee. Daarom staat plezier bij Move-on outdoor als het om trainen gaat toch echt op de eerste plaats.
Om deze reden zullen we weinig wedstrijdjes tegen elkaar doen omdat competitie bij sommige kinderen juist demotiverend kan werken. Ook zullen de verschillende oefeningen zo veel mogelijk in een spel-vorm verwerkt zijn wat het natuurlijk veel leuker maakt dan alleen maar een oefening uit te moeten voeren.